השאירו פרטים

אבחון דידקטי באנגלית

מרגישים שהילד מתקשה באנגלית? מרגישים בעצמכם קושי באנגלית? על ידי אבחון דידקטי באנגלית תוכלו לאתר אם יש בעיה ולטפל בה בצורה מקצועית.
אבחון דידקטי באנגלית

אנגלית הוא אחד המקצועות החשובים ביותר הנלמדים בבית הספר, מדובר בשפה בינלאומית שמי שמצליח לשלוט בה בצורה טובה נפתחות בפניו דלתות חשובות בחיים. את מקצוע האנגלית לא תמיד מתחילים ללמוד בכיתה א' אך יש לא מעט בתי ספר שכן עושים זאת ופתאום מגלים שילדים שהצליחו טוב מאוד עד היום במגוון תחומים מתקשים במקצוע הנ"ל בצורה יוצאת דופן ולא מצליחים להדביק את הקצב עם שאר התלמידים בכיתה. מדובר על ילדים שמצליחים להסתדר טוב מאוד בשפה העברית וגם במקצועות אחרים בבית הספר, אבל עם האנגלית הם לא מצליחים להסתדר למרות שהם מנסים לעשות זאת. ייתכן שבמקרים כאלו, מדובר בלקות למידה מכיוון שלקות למידה לא בהכרח מופיעה בכל הרבדים בתחום הלימודי ועם הצורך הרב שיש בשיפור האנגלית יש צורך לבדוק את ההיבטים האלו.

לימודי שפה שניה הם לא פשוטים, בין אם מדובר באנגלית, ערבית, צרפתית או כל שפה אחרת שהילד לומד. פניה לאבחון דידקטי יכולה להועיל לתלמיד להתגבר על הקשיים שיש לו בלימוד השפה השניה, לעזור לתלמיד להבין מה הקשיים שלו ואיך אפשר להתגבר עליהם או להתמודד איתם. ביצוע אבחון דידקטי באנגלית מבוצע באופן דומה לאבחון הדידקטי הרגיל והוא בודק את יכולות הקריאה, הכתיבה, אוצר המילים והבנת הנקרא בשפה האנגלית לתלמידים שרוצים למקד את מקור הבעיה שלהם בשפה הנ"ל כשבאבחון דידקטי לא שמים על כך דגש. בעזרת האבחון הדידקטי יוכל התלמיד לקבל כלים שיעזרו לו בהתמודדות ואף יוכלו לסייע לצוות החינוכי בבית הספר להתאים לו תכנית לימודים שתקל עליו לצמצם את הפערים עם בני כיתתו.

>> קרא אודות אבחון ליקויי למידה >>

למעלה