השאירו פרטים

קשר בין אבחון דידקטי ולימודי תואר שני בלקויות למידה

מאמר העוסק בקשר בין אבחון דידקטי ולימודי תואר שני בלקויות למידה.
קשר בין אבחון דידקטי ולימודי תואר שני בלקויות למידה

בשנים האחרונות ניתן לראות עלייה במספר ילדים הסובלים מלקויות למידה שונות. אם בעבר היה ניתן לייחס לילדים הסובלים מליקויי למידה תכונות כמו עצלנות, הרי כיום הורים רבים מבינים כי אין כך משמעות הדבר.

בעקבות מחקרים בתחום ליקויי למידה ניתן לראות את השינוי החל בתחום המאפשר לילדים הסובלים מליקויי למידה להשוות את נקודת הזינוק עם ילדים בני גילם, למרות ההבדלים הקיימים. לימודי תואר שני בלקויות למידה מאפשרים למורים לעתיד לפתח את התחום תוך העמקה על אבחון דידקטי מהימן.

כל ילד זקוק לכלים משלו

התפתחות התחום אשר כוללת מסלול של לימודי תואר שני בלקויות למידה מאפשרת להורים רבים לא להרגיש מתוסכלים מול ההתנהגות של ילדיהם אלא לאפשר לילדיהם להתנהג באופן המתאים להם. באמצעות כלים שונים כמו אבחון דידקטי ניתן להעריך ולאבחן לקות למידה ולהעניק לילדים כלים שיאפשרו להם להדביק את הפער עם שאר הילדים. הכלים השונים ובניהם אבחון דידקטי מאפשרים ללומדים לתואר השני לבחון את ההתנהגות של הילדים ולהתאים עבורם את הטיפול המתאים ביותר.

לימודי אבחון דידקטי מקנים כלים להערכה ואבחון של ליקוי למידה

על פי מילון שושנה בהט, דידקטיקה היא תורת ההוראה ומקורה ביוונית

תואר שני בלקויות למידה כולל גם לימודי אבחון דידקטי המקנים כלים להערכה של ילדים הסובלים מלקות למידה. האבחון מתבצע על ידי פסיכולוג קליני או מאבחן דידקטי בעלי הכשרה מתאימה.

אבחון דידקטי סוקר את ההישגים של התלמידים בתחומים שונים על מנת לקבוע האם הם סובלים מלקויות למידה. מטרתו של האבחון היא לבצע אבחנה מבדלת ויש אנשי מקצוע העורכים את האבחון בקריאה וכתיבה ובידיעת השפה האנגלית בנפרד. אבחון דידקטי הכולל איתור ליקויי למידה ייחודים תורם לביצוע אבחנה מבדלת ומאפשר לאנשי המקצוע לגבש הערכה.

האבחון מספק הסבר על מקור הקשיים

מטרתו של האבחון היא לספק הסברים על המקור לקשיים השונים בהם ניחנים התלמידים וכן המלצות להתמודדות עם הקשיים בעתיד. האבחון מחייב כלי אבחון מעמיק הדורש הכשרה מיוחדת המאפשרת אבחנה בין ליקויים שונים לבין ליקויים המשפיעים על תפקוד הזכרון.

ניתן להפנות את הנבדקים לגורמים שונים להמשך אבחון

אבחון דידקטי הנעשה על ידי גורמים מקצועיים מאפשר לקבל הערכה על מצבם של הנבדקים וללמוד אודות קשיים ומצוקות. באפשרותם של הגורמים המקצועיים להפנות את הנבדקים להמשך טיפול אצל גורמים נוספים כגון רופא משפחה או נוירולוג בהתאם למימצאים השונים שעלו מהאבחון.

תרומתו הייחודית של האבחון ללומדים לימודי תואר שני

תרומתו של האבחון לסטודנטים הלומדים לימודי תואר שני באה לידי ביטוי בנתונים וממצאים שונים המאפשרים לאבחן ליקויי למידה בדרכים מתקדמות ובכך לאפשר לילדים רבים לא להישאר מאחור אלא להדביק את הפער באמצעות השלמת פערים בדרכים שונות כתוצאה מתוצאות האבחון.

למעלה