השאירו פרטים

אבחון דידקטי מקצועי לכל הגילאים

אגודת גלאור מבצעת אבחון דידקטי לכל הגילאים, החל מהגיל הצעיר בכיתות ביהס ועד לאבחונים דידקטיים לסטודנטים במכללות ובאוניברסיטאות.
אבחון דידקטי מקצועי לכל הגילאים

אנשים נוטים לשמוע על אבחון דידקטי כשמדובר בילדים בכיתה א', לעתים מדובר על ילדים בגן ומקרים רבים הם גם שומעים על כך בתיכון כשתלמידים ניגשים לאבחונים על מנת לקבל הקלות והתאמות לבחינות הבגרות. אבל האמת היא, שאבחון דידקטי יכול להיעשות בכל הגילאים. ניתן לבצע אבחון דידקטי מקצועי לכל הגילאים החל מתקופת הגן ועד לתקופות מאוחרות יותר בחיים, ללא מגבלת זמן באמת. בחורים ובחורות שכבר סיימו את לימודיהם מזמן מבצעים אבחונים בתקופות של הצבא ולאחר מכן לקראת הירשמותם למכללות האקדמיות ולאוניברסיטאות וגם לאחר שהם כבר החלו את הלימודים במסלולים האקדמיים המתאימים להם.

איך זה אפשרי לבצע אבחון בגיל מאוחר?

זה יישמע מוזר, הרי לקויות למידה לא באים פתאום משום מקום, אז איך ייתכן שאנשים שלא ביצעו אבחון מעולם פתאום נדרשים לבצע אבחון בגיל מאוחר? התשובה לכך היא שלקויות למידה הן אכן מולדות ומגיעות מהמוח, אך הן די נסתרות. לעתים ילד שמתפקד נהדר בכיתה א' יגלה את הקשיים בכיתה ב' כשיצטרך להתמודד עם יותר חומר או עם חומרים אחרים שבהם הוא יותר מתקשה. בנוסף, במקרים רבים הורים לא שולחים את ילדיהם לביצוע אבחונים דידקטיים וכנ"ל התלמידים עצמם בשלב מאוחר יותר, כי הם מרגישים שפניה לאבחון עלולה להחשיב אותם כפחות טובים מהשאר ולפעמים להודות בכך תהיה מבחינתם הרמת ידיים. אנשים חושבים שאם הם ישקיעו עוד קצת הם יוכלו להתגבר על הקשיים אבל הם לא יודעים שהקשיים האלו משפיעים עליהם הרבה יותר ממה שהם חושבים. לא רק זה, אלא שבמהלך החיים אנשים מתמודדים עם דברים שונים, לעתים לקות הלמידה שלהם מתבטאת בדרך מסוימת שבה הם מעולם לא נאלצו להתמודד איתה ולכן זה מתגלה רק בשלבים מאוחרים יותר.

למה חשוב לפנות לביצוע אבחון בכל גיל?

לכל גיל יש את הקשיים שלו, ילד בתקופת הגן יכול לגלות קשיים במשימות פשוטות כמו להחזיק ולהשתמש במספריים, בתקופת הבית ספר ובשלבים מאוחרים יותר בעיות קריאה וכתיבה או בעיות קשב וריכוז ובסופו של דבר, אם יש דברים שעליהם אפשר לעבוד ולשפר, יש דברים שנותרים לכל החיים וצריך לדעת איך להתמודד איתם ולחיות איתם. מי שלא ידע להתמודד עם הלקויות עלול לסבול מתסכול וכעס שנבנה לא רק בגלל שהוא לא מצליח להתקדם אלא גם מהציפיות של האחרים שמצפים ממנו לעשות דברים שנשמעים להם הגיוניים ופשוטים, אך לבעל לקות למידה תהיה משימה קשה הרבה יותר. לעתים שאלה פשוטה הופכת למשימה קשה ולהורים ולמורים שלא מודעים ללקות הלמידה זה יכול להיחשב כעצלנות או חוסר רצון ללמוד ולכן הם עלולים להגיב בהתאם. כתוצאה מכך הילד יכול לבנות דימוי עצמי נמוך או התנהגות אגרסיבית מתוך מגננה. על מנת שזה לא יקרה חשוב לזהות את הסימנים ללקות הלמידה מוקדם ככל האפשר ולפנות לביצוע אבחון דידקטי מבלי להסס.

>> קראו על אבחנת קשב וריכוז >>

איפה ניתן לבצע אבחון דידקטי לכל הגילאים?

ניתן לבצע אבחון דידקטי בכל גיל אצל הסניפים של אגודת גלאור. אגודת גלאור מאמינה שכל אחד, בכל גיל ובכל מקום הוא בעל זכות לבצע אבחון דידקטי מבלי לנסוע דרך ארוכה בכדי לעשות זאת ולכן יש ברשותנו סניפים בכל רחבי הארץ, בערי המרכז וגם בפריפריה על מנת שאנשים יוכלו לבחור את הסניף הקרוב לביתם ולגשת לשם. לא משנה אם אתם הורים לילד בתקופת הגן, בית הספר, החטיבה או התיכון או אם אתם בעצמכם רוצים לגשת לאבחון בשביל לדעת להתמודד עם הליקויים בלימודים, בעבודה או בחיים עצמם, יש לכם כתובת לפנות אליה!

למעלה