השאירו פרטים

דיסלקציה - יתרונות הדיסלקציה

מפורסמים רבים סובלים מדיסלקציה במאמר שלפניכם נסביר בקצרה מהי דיסלקציה ונכתוב גם מהם היתרונות שיש לדיסלקציה.
דיסלקציה - יתרונות הדיסלקציה

לא כולם מבינים את המשמעות של דיסלקציה, יש אנשים שחושבים שמי שיש לו דיסלקציה קורא את המילים הפוך אבל האמת היא שהוא קורא את המילים בדיוק כמו כל השאר, ההבדל הוא שאנחנו למשל נתקלים במילים ארוכות אז אנחנו לא קוראים את המילה אות אות אלא סורקים את המילה כמו אל תמונה והמוח הופך את המילה עבורנו למידע שאנחנו צריכים לקבל ממנה.

>> כיצד מאבחנים דיסלקציה >>

אנשים הסובלים מדיסלקציה לא בהכרח עושים ככה, המוח שלהם פועל בצורה שונה ולכן כשהם נתקלים במילים ארוכות הם צריכים לחלק אותם לחלקים ולקרוא אותם לפי הסדר אחרת כל המילה מתבלבלת להם. בנוסף לדוגמא שנתנו לעיל, ישנם עוד סימנים רבים לדיסלקציה, בעיקר בתחומי הכתיבה, הקריאה והשפה, הם נוטים להיות בעלי כתב לא ברור, יש להם טעויות רבות שחוזרות על עצמן כשהם כותבים ויש כאלו המתקשים גם בתחום המתמטיקה באופן ספציפי. על מנת לטפל בבעיה זו יש לבצע אבחון דידקטי ולקבל את הכלים המתאימים להתמודד עם הקשיים.

האמת היא שדילקציה נשמעת כמו משהו חמור ורע, אבל האמת היא שזה לא כזה נורא ברגע שמזהים את הדיסלקציה ומתמודדים איתה כמו שצריך. אנשים שלומדים איך להתמודד עם הדיסלקציה מצליחים לעשות דברים מדהימים בלא מעט תחומים והאמת היא שיש להם אפילו יתרונות על פני אנשים אחרים שאין להם לקות למידה כזאת.

יתרונות הדיסלקציה

אנשים מפורסמים רבים בעיקר בתחום האומנות, המשחק ועוד מקצועות שדורשים יצירתיות מגלים שהדיסלקציה נותנת להם כישורים מסוימים ויכולות של יצירתיות ומקוריות יוצאים מהרגיל. בנוסף לכך, רוב האנשים שיש להם דיסלקציה הם אנשים סבלניים ואמפתים, ניתן לומר שאלו תכונות שנטמעו בהם כתוצאה מכך שבמהלך חייהם הם התרגלו לקשיים בתחומים רבים ולכן לא רק שהם סבלניים יותר כשהם לא מצליחים במשהו - כי הם חושלו - אלא שהם גם אמפתיים יותר כלפי אנשים וכלפי צרכיהם של אנשים אחרים.

למעלה