השאירו פרטים

התמודדות עם קשיי למידה

התמודדות עם קשיי למידה בעיקר עבור הילד היא נושא לא פשוט. לעיתים גם הילד עצמו מוצא את עצמו מתוסכל מבלי להבין על מה.
התמודדות עם קשיי למידה

מורים והורים רבים נוטים לא נוטים לשייך הישגים נמוכים להפרעות קשב או ליקויי למידה אחרים ולעתים הם פשוט יוצאים מנקודת הנחה שהתלמיד או הילד שלהם פשוט לא משתדל מספיק או מתעניין בדברים אחרים במקום בלימודים.

הסיטואציה יכולה להיות מאוד מוכרת, תלמיד לא משתתף בשיעור, לא עושה שיעורי בית או לא מפגין ידע בחומר למרות שהחומר נלמד בכיתה, על פניו נראה שהתלמיד לא מנסה בכלל, אבל לפעמים כל זה נגרם כתוצאה ממשהו שלא נראה לעין. תלמיד ש'מרחף' בשיעור או מתעסק בדברים אחרים במקום ללמוד יכול להיות בעל הפרעת קשב, את החומר הוא לא מצליח ללמוד כנדרש כי הוא לא מצליח להתרכז בשיעור ואת שיעורי הבית הוא מתקשה להכין בגלל שלל סיבות הכוללות חוסר ריכוז, קושי להבין את השאלה כראוי או סיבות אחרות.

הורים שנותנים לילד שלהם להתמודד עם כל הקשיים לבד ורק מפצירים בו לנסות יותר ויותר ולא בודקים את הבעיה לעומק יכולים להפסיד הרבה וכך גם הילד עצמו. הסביבה שלא בהכרח מבינה את הקושי של הילד יכולה להיות קצת עוינת, הציפיות הגבוהות מהילד להתקדם בלימודים מבלי לקבל את הכלים המתאימים לעשות זאת עלולים לגרום לו לתסכול רב, הילד בתוך תוכו יודע שהוא משתדל אך זה לא בהכרח נראה ככה לאנשים אחרים.

אז איך כדאי לגשת לעניין?

אבחון דידקטי יכול להיות הפיתרון לבעיה זו, באבחון בודקים את יכולותיו הקוגניטיביות של הילד ואת האינטלגנציה שלו ואם זה לא מספיק מבצעים אבחון פסיכודידקטי שמאתר את ליקויי הלמידה גם בהתייחס לצד הנפשי והרגשי של הנבדק.
המאבחנים במכוני האבחון הוסמכו והוכשרו על מנת לאתר את הליקויים ובסוף האבחון הם יגישו את מסקנותיהם, ישוחררו עם ההורים ואף יתנו המלצות לצוות החינוכי להמשך תכנית ועבודה עם הילד.
בהתאם לממצאים הם גם יגישו המלצות להקלות או התאמות למיניהן שיעזרו לתלמיד להתגבר על הקשיים ולהפגין את יכולותיו בחומר בדרכים בהם הוא פחות מתקשה.

צרו קשר לפרטים נוספים

למעלה